Het journaal

Dit heeft niets te maken met het 8 uur journaal, maar met een boek wat bij je vliegtuig hoort waarin elke vlucht genoteerd wordt, en ook de servicemomenten vastgelegd zijn.

Wij houden ook nog bij hoeveel uren we nog kunnen vliegen tot er weer onderhoud gepleegd moet worden. Daarnaast  registreren we ook nog dat we MOGAS getankt hebben. Dat laatste is weer nodig om gebruik te mogen maken van een langere motor onderhoudsinterval.

Eén van onze vliegtuigen, de Tecnam heeft weer een boek vol gevlogen.  Altijd een memorabel moment want de stapel groeit er weer mee, en het betekent dat er veel gevlogen wordt met het vliegtuig.

Onze instructeur Gert grijnst daarbij breed want hij heeft verreweg de meeste uren gevlogen met dit vliegtuig. Gert neemt er zelf ook een gebakje bij. Onze directeur mocht daarbij toekijken.

Een leuk moment wat we graag even vast legden.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *